Sandart til Morten Beck NielsemMorten Beck Nielsen har haft et par gode ture efter Sandart henover sommeren, hvilket har resulteret i et par fine fangstrapporter:

-Vejrudsigten havde lovet masser af regn fra middagstid og frem, så derfor stod jeg op kl. tre om natten, for at komme på vandet. Vi var klar ved 4-tiden hvorefter stængerne blev sat, og efter kort tids fiskeri var der kontakt til en mindre gedde.
Vi nåede kun lige at sætte stangen igen, før der igen var bud efter wobleren. Denne gang var ’skurken’ en bedre gedde på lige knap meteren. Vi valgte herefter at skifte plads i håb om, at gedderne ville lade os være lidt i fred. Det lykkedes ikke, for det nye område leverede også gedde. Denne gang på 85 cm, men det var jo ikke gedderne vi gik efter, så endnu et pladsskifte var “på sin plads”. Pludselig var der gevinst! Den dybdegående Rapala Taildancer (deep versionen), blev indhaleret. En fin sandart på 84 cm og 5,7 kilo kom kort tid efter til overfladen. Sandarterne fortsatte herefter med at være i hugget og jeg landede, i løbet af de næste timer, to yderlige sandarter på hhv. 80,5- og 81 cm, samt  en gedde på 94 cm. Alt i alt en fantastisk dag på vandet.

Dørgefiskeri der virker!

-Vi brugte den første times tid på at sejle rundt og opspore stimerne med byttefisk. En enkelt fisk blev  mistet, og en gedde på ca. fire kilo landet – af min makker – før jeg fik et godt hug. Sandarten føltes tung fra start, men viste sig hurtigt i overfladen. Her kunne vi få bekræftet, at det var en stor fisk. Fanden tog ved fisken, som valgte at tage flere lange udløb. Hver gang den kom tæt på båden, strøg den afsted i endnu et udløb. Efterhånden blev fisken udtrættet og vi fik sikkert nettet den.
Vi fortsatte fiskeriet, og efter lidt tid var der bud efter gummishaden igen. Denne gang endnu en sandart, der fulgte stille med ind til båden og i nettet. Sandarten målte 81 cm og vejede 5,0 kilo. Vi vendte båden og sejlede retur, dog uden der skete noget. Vi søgte ud til agnfiskene igen, og her fik min makker en gedde på 80 cm. Mens vi sejlede, kom vi forbi stimen med byttefisk og begyndte at vende båden med vinden.  Pludselig var der hug på min Rapala Super Shad Rap. Fisken ruskede lidt med hovedet på vej ind og gik dybt, så jeg håbede lidt det det var sandart. Ved bådsiden så vi den så for første gang, og i samme øjeblik nettede min makker fisken sikkert. Fisken var endnu en Sandart, og denne trak målebåndet ud til 80 cm. Kort tid efter fik jeg et kraftigt hug på den samme agn, som viste sig at være en flot storgedde på 110 cm. Dagen slutter med lidt flere gedder op til 95 cm. Alt i alt, blev det en super god fisketur, med action, store fisk og lidt naturbilleder.

Tillykke med de fine fisk, skal det lyde fra redaktionen!

Har du en fisk du vil tilmelde til Predator Cuppen, så kan du læse alt om den HER